12 Mayıs 2015 Salı

EN İYİ 5 SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ

Sosyal medya” kavramıyla tanışalı çok uzun zaman olmasa da, bunu en iyi benimseyen milletlerden biriyiz şüphesiz ki. Hepimizin, bir çok sosyal platformda, belki de birden fazla hesabı mevcut. Bu konuda işler öyle bir boyuta geldi ki, gerek sosyal, gerekse profesyonel amaçla, sosyal medya hesaplarımızı yönetmek bile, başlı başına bir uğraş, bir sorun haline geldi. Hatta, belki de bir çoğumuzun, günlük hayatına bile müdahale eder duruma geldi. Ve ne şanslıyız ki, bizim gibi düşünen bir çok yazılımcı, bu durumun çözümünü farklı farklı programlar haline getirdiler ve bizlere sundular.  Gerek mobil, gerek masaüstü, gerekse internet tabanlı bu yazılımlardan, en beğendiklerimi ve faydalı bulduklarımı sizlerle paylaşmak, ve sosyal medyada marka yönetimi konusunda size katkıda bulunmak istedim. Sözü uzatmadan hemen başlayayım.

1) HootSuite

Bahsetmek istediğim programlardan ilki ve bana kalırsa en yararlılarından biri HootSuite.Peki nedir bu HootSuite? Aslına bakılırsa, sosyal medya yönetimi konusundaki en bilinen program olarak tanımlayabiliriz HootSuite‘i. Türkiye ‘de daha yeni yeni popüler olmaya başlasa da, özellikle Amerika ve Avrupa ‘da gerçekten oldukça büyük bir ilgi gören bu yazılımın işleyişinden biraz bahsedeyim. HootSuite ‘e, istediğiniz tüm sosyal profillerinizi senkronize edebiliyorsunuz. Yani, bir diğer deyişle, eş zamanlı olarak, birden çok sosyal medya profilinizi yönetebiliyorsunuz. Bu, hem zaman yönetimi açısından, hem de organize olmak açısından gerçekten büyük bir avantaj. Örneğin, bir paylaşımı tüm profillerinizde yapmak istiyorsanız, tek tek giriş yapmaktansa, HootSuite girerek, istediğiniz profilleri seçiyor ve eş zamanlı paylaşımlar yapabiliyorsunuz. HootSuite ‘in bir diğer güzel özelliği ise, zamanlanmış içerik atabilmeniz. Göndermek istediğiniz tweetlerinizi ya da profil postlarınızı, istediğiniz tarihe ve saate zamanlayabiliyorsunuz. Bu durum da, sosyal platformlarda zaman geçirmenizi ciddi boyutta azaltan ve zaman verimliliğinizi arttıran bir durum oluyor. Tüm bunların dışında, profesyonel kullanıma yönelik, daha pek çok farklı seçenek ve kolaylık sunan bu yazılımın, diğer özelliklerini de merak ediyorsanız, buradan incelemenizi öneririm.
Daha fazla vakit kaybetmeden hemen diğer uygulamaya geçelim.

2) Buffer

Şimdi bahsedeceğim uygulama ise, Buffer. Bu sistemi, Facebook, LinkedIn ya da Twitter hesaplarınızla senkronize edebiliyorsunuz. Buffer, konsept olarak Hootsuite’e benzese de, ufak tefek farklılıkları ve ilgi çekici arayüzü ile ön plana çıkıyor. Buffer’da da, aynı Hootsuite’te olduğu gibi, tweetlerinizi ya da postlarınızı zamanlama şansınız var. İstediğiniz zaman aralığını, tarih ve saat olarak belirleyebiliyorsunuz. Bir diğer deyişle, peşin bir zaman ayırarak, belki de 1 yıllık tweetlerinizi ya da postlarınızı bile ayarlayabiliyorsunuz. Daha çok, kurumsal ve profesyonel kullanıma hitap eden bu özellik, gerçekten de zaman yönetimi ve organize olma açısından oldukça yararlı görünüyor. Fakat, bunun haricinde, Buffer’ı benzer sistemlerden ayıran; dikkat çeken tarafı ise, size postlayabileceğiniz içerek seçenekleri sunması. Her ne kadar Türkçe destekli bir sistem olmasa da, İngilizce olan içerik önerilerinden tercihinizi yapıp, zamanlayarak ya da anında içeriği profillerinizde yayınlayabiliyorsunuz.
Buffer ‘ın sağladığı en güzel özelliklerden biri de, sistem aracılığıyla postladığınız ya da tweetlediğiniz içeriklerin analizlerini size sunuyor olması. Örneğin, tweetlediğiniz –ya da postladığınız- bir içeriğin, kaç kere tıklandığını, kaç retweet aldığını ya da paylaşıldığını, bu sistem aracılığıyla öğrenebilirsiniz.

 3) Seesmic

Sıra Seesmic ‘e geldi. Seesmic, hem web tabanlı, hem de mobil bir uygulama. Bu uygulama, daha çok twitter, facebook ve linkedin gibi sık kullanılan sosyal platformların hesaplarınının yönetiminde kullanılmakta. Bundan evvel tanıttığım diğer sistemlere oranla, kullanımı biraz daha zor ve görsel anlamda son kullanıcıya çok fazla hitap etmese de, diğer uygulamalardan farklı olarak, Windows ve Mac kullanıcıları için de, masaüstü uygulamaları bulunmakta. Ancak henüz bir Linux uygulaması geliştirmediklerini görüyoruz. Kullanım kolaylığı açısından dezavantajlı bir durumda olsa da, fonksiyonellik açısından gerek bireysel kullanıcıları, gerekse de sosyal medya ajanslarını tatmin edecek özelliklere sahip. Seesmic, tüm bunların yanında, aralarında Klout, Zendesk, Salesforce Chatter ‘ın da bulunduğu yaklaşık yüz civarında farklı üçüncü parti yazılıma entegre olarak çalışıyor.

4) TweetDeck

Şimdi de biraz TweetDeck’ten bahsedelim. TweetDeck de, diğer uygulamalara ziyade, sadece Twitter ve Facebook hesaplarının yönetimi üzerine tasarlanmış bir uygulama. Seesmic gibi, TweetDeck ‘in de Mac ve Windows için masaüstü sürümü mevcut. Fakat bir farkı daha var. O da Chrome tarayıcınızda da uygulama olarak yer alması. Tıpkı diğer sosyal medya yöneticisi araçlar gibi, TweetDeck’te de, eş zamanlı olarak, hesaplarınızdaki hareketleri kontrol edebiliyor, yazılarınızı zamanlayabiliyorsunuz. Bunun yanında, TweetDeck’e girdiğinizde, by Twitter yazısını da logosunda göreceksiniz. Bu yeni sayılabilecek ve fazlasıyla tepki çeken bir gelişme. TweetDeck’in Amerika’daki hızlı yükselişi, geçtiğimiz yaz döneminde Twitter’ın da ilgisini çekti ve 40 milyon dolar karşılığında satın alındı. Zaten, siteye üye olduğunuz zaman, Twitter ‘ın temasıyla çok sayıda benzerlik taşıdığını siz de farkedeceksiniz. Fakat işin en çok eleştirilen, ilginç yanı da şu: Twitter, kendi platformuna bağlanmak için tasarlanmış bir uygulama olan TweetDeck ‘i neden satın aldı? 40 milyon doları daha iyi bir şekilde harcayamaz mıydı? Bu sorular üzerine, sosyal medyada her ne kadar konuşulsa da, bunun doğru ya da yanlış bir yatırım olduğunu zaman gösterecek.

5) SpredFast

Yukarıda bahsettiğim platformlar, her ne kadar hem bireysel, hem de kurumsal anlamda hizmet verse de, şimdi bahsedeceğim platform, genel anlamıyla kurumsal şirketlere yönelik bir kullanıma sahip diyebiliriz. Son olarak da bu nedenle, SpredFast‘i anlatmak istiyorum. Eğer kurumsal bir çizgiye sahipseniz, bu çizgiyi, müşterilerinizin gözünde değerli ve sabit kılmak gerçekten oldukça önemli bir durum haline geliyor. Kataloglara bakıldığında, fiyat seviyesi olarak biraz yukarıda görünse de, SpredFast, özellikle şirketler ve tüzel yapılar için oldukça kaliteli sosyal medya yönetimi fırsatı sunuyor.
Diğer araçlarda da bahsettiğimiz, güncellemeleri ve içerikleri birleştirme yeteneğinin haricinde, bu uygulama kullanıcılarına sosyal medya kampanyalarını yönetip, kıyaslayabileceği bir benchmark özelliği sunuyor. Ayrıca bu kampanyaları, sektördeki diğer kampanya ve ürünlerle kıyaslayabilmenize olanak veren yönetim araçları da bulunmakta.
Analiz özelliği ise, bu hizmeti veren diğer platformlardan çokça farklılaşmış durumda. Bu özellik, paylaşılmış içerik sayısına, kampanyalara ulaşan son kullanıcı sayısına ve takipçi –izleyici- sayısına göre şekilleniyor. SpredFast, aynı zamanda, bit.ly linklerini de takip ederek, diğer sosyal medya bilgilerini toplamak açısından da önemli rol oynuyor. Tüm bu bahsedilenler, teoride karışık görünse de, SpredFast ‘in kullanıcı dostu arayüzü ve dökümantasyonu sayesinde, basit grafiklerle rahatça ifade ediliyor.
Sonuç olarak
Eğer kurumsal bir şirketseniz, ya da internetteki itibarınıza ve marka değerinize kıymet veren bir bireyseniz, uzun bir süreçten sonra, eleyerek en sona bıraktığım bu 5 platform, eminim ki oldukça işinize yarayacaktır. Gerek organize olmanız, gerekse kurumsal imajınızı kaliteli feedbackler aracılığıyla korumanız gibi avantajları sayesinde, kısa sürede vazgeçilmez kullanım alanlarınızdan biri haline geleceğini düşünüyorum. Hepsini deneyerek, size en uygun olanını seçmenizi öneririm.

1 yorum:

  1. Güvenli alış veriş için, indirimli ürünleri bulabileceğiniz e-ticaret sitesi https://alldinalldinn.tr.gg hizmete girmiştir. Bereketli alışverişler dileriz. ALDIN! ALDIN! Bu fırsatı kaçırma.

    YanıtlaSil